Een test van de Schiphol app. Wanneer kies je vanaf je smartphone voor het raadplegen van een website en wanneer voor het downloaden en gebruiken van een app? Met de komst van 4G zullen (responsieve) websites wellicht weer wat aan populariteit winnen, maar tot die tijd (met 3G of minder) staan apps – eenmaal gedownload – direct voor je klaar. Ze zijn bovendien veelal gericht op afgebakende gebruikstoepassingen, terwijl je op een website nog wel eens de weg kunt kwijtraken. Een goede app biedt voldoende praktische en nuttige informatie of toepassingen. Telecommerce 4-2013.
Tag: design thinking
“Technologie verandert onze business radicaal” – interview met Jeroen Tas
Philips Cio Jeroen Tas maakt van Philips een connected en real time business. ‘Twee jaar geleden wist je niet wie je product kocht en kwamen ervaringen vertraagd binnen via customer service. Nu kun je met informatie meteen bijsturen op productfunctionaliteit, marketing en supply chain.’ Management Scope 1-2013
Digital Empathy – De achilleshiel van IT – (eind)redactie
Marco Gianotten (Giarte) schrijft in dit boek over left brain thinking en right brain thinking, design thinking en de grootste uitdaging voor de IT-afdeling binnen organisaties: gevoel ontwikkelen voor de klant, de eindgebruiker, de context. Een van de oplossingen: ga aan de slag met de eXperience Level Agreement. Verschenen 18 juli 2016. Check Digital Empathy Rocks. Verkrijgbaar op bol.com.