Hoofdredactie (print/online)
Klantcontact.nl, Outsource Magazine (OM) (tevens oprichter/initatiefnemer), Intellectueel Kapitaal (IK), IK Blog, Digitale Bibliotheek, Customer Relationship & Technology (CR&T, tevens oprichter/initatiefnemer).
Freelance journalistiek: interviews, cases, analyses, columns, nieuws, rondetafeldiscussies
Telecommerce/Customerfirst, Publishr.nl, Tijdschrift IT Management, Management Scope, Psychologie Magazine, CCM/Customer Contact Magazine (edities NL/B), Sourcingprofessional, diverse sponsored magazines, AdfoDirect, Flexmarkt, P&OActueel, HR Praktijk Magazine, iBestuur, opiniestukken in Parool en NRC.
Content marketing: brochures, white papers, klantcases, webcontent, vertaalbegeleiding, advies en testimonials
LVB Networks, Plantronics, Giarte, Cisco, Intel, KPN, T-Systems, Schuberg Philis, SUSA studenten uitzendbureau, Yacht, ISDC, Imtech, InteractCRM, Customer Interaction Group, Vocim, CXCloud, IDC, PEAK-IT, Cohesie, Teleperformance Group, Reed Business Media, MediaPartners, True, Multrix, MCS, Matrixmind, Vanad Group, Webhelp, TeamCX, Content Guru, Vets-Net.com, R Systems, FourPlus, Platform Outsourcing Nederland, Frontline, QuandaGo, Xerox, e.v.a.
(Web)redactie, webcontent
Carrièretijger, FourPlus, Platform Outsourcing Nederland, Ferment Management, True, Vetsnet.com, PetrolSign, RSystems, Giarte, CXCloud, Klantcontact.nl, Vanad Aloha, QuandaGo e.v.a.
Boekproducties
Callcenter Woordenboek (vertaler, 2003)
De P-factor in customer contact (auteur, 2005)
Advocaat en Kennismanagement (samensteller/redactie, 2008)
#Contact – de menselijke factor in customer service (auteur/uitgever, 2014)
In de ban van de rrringgg – bedrijfsportret van Telecom Direct Almere in boekvorm (redactie/eindredactie) (2015)
Digital Empathy – de achilleshiel van IT – (eind)redactie (2016)
Opleidingsontwikkeling
Samenstelling educatief materiaal, toetsen en examens, cases op gebied van customer service, applicaties, middle management en communicatie voor onder meer ISBW, NTI, Elsevier Opleidingen