Outsourcing Performance Jaarboek 2016 – Simplicity

outsourcingElk jaar onderzoekt Giarte de Nederlandse markt voor IT-uitbesteding aan de hand van de benchmark Outsourcing Performance. “Simplicity gaat wat ons betreft niet alleen over het IT-landschap van bits en bytes, maar ook over de toekomst van outsourcing, de wijze van samenwerken en de inhoud van Service Level Agreements.”

Bizzwords verzorgde de redactie van het Jaarboek en leverde interview-artikelen en cases met onder meer Vitens, innovatiehub iFontys, Fa-med, KLM, Sluiskiltunnel, Rabobank Nederland, Heineken en Deli XL.

‘Technologisch determinisme is voorbij’ – interview

Henk VolberdaAmbidexter, dat zijn mensen die zowel links- als rechtshandig zijn. Wanneer je dat begrip loslaat op organisaties, gaat het over een optimale combinatie van twee talenten: zowel efficiënt als vernieuwend kunnen opereren.

Omdat traditionele businessmodellen onder druk staan, wordt het vermogen te kunnen vernieuwen steeds belangrijker. Ook het slim combineren van deze twee ‘vaardigheden’ wordt steeds belangrijker voor het succes van organisaties.

Niet iedere organisatie is daar even goed in, aldus Henk Volberda, hoogleraar strategisch management en ondernemingsbeleid aan de Rotterdam School of Management (RSM) van de Erasmus Universiteit.

Management Scope 3-2016

Man on the moonshot – interview

gamechangerOp 31 maart 2016 vond in Den Haag een speciale TEDx plaats, naar aanleiding van de Europese innovatiewedstrijd ‘Ideas from Europe’. Management Scope werkte hieraan mee met een special (‘Gamechangers‘) waarin onder andere een interview met Jos Joore, een veelbelovende Leidse biotech start-up.

Gamechanger Mimetas zet de farmaceutische sector op z’n kop. De ontwikkeling van ‘organen op een chip’ en gepersonaliseerde medicijnen blijkt niet ingewikkelder dan het vinden van financiering en het navigeren door een ondoorzichtig umfeld.

Management Scope, 4-2016

Cloudsourcing 2016 – (eind)redactie en bijdragen

cloudCloud is een veelkoppig monster wat ons vaker op het verkeerde been zet dan in het zadel helpt. Alles wat vroeger gewoon een naam had, van een kabeltje tot een database en van een harddisk tot een applicatie, wordt ineens gereduceerd tot één enkel woord. IT-professionals, CIO’s en cloudproviders wisselen veel informatie uit, maar begrijpen ze elkaar echt?

Als ze praten over private clouds, public clouds en hybride clouds, of over SaaS, PaaS en IaaS, hebben ze het dan over hetzelfde? Of is de term cloud eigenlijk meer een oplossing voor een salesprobleem, omdat IT complex en moeilijk te verkopen is? Bizzwords verzorgde de redactie en leverde een hoofdstuk. Verschenen op 14 juni 2016 bij Giarte.

Kunstmatige intelligentie in klantcontact – video-interview

De gemiddelde smartphone van nu is al vier maal zo krachtig als de computers die nodig waren om in 1969 de Apollo11-raket op de maan te zetten. Maar wil je computersystemen ook ‘slim’ maken, dan kom je er niet met uitsluitend rekenkracht. Technologiereuzen zoals Apple, Google, Facebook, Amazon en Microsoft investeren volop in de ontwikkeling van ‘lerende’ systemen die gebruik maken van cloud computing, sterk verbeterde algoritmen en de overvloed aan data.

Wat kunstmatige intelligentie (KI) precies is en wat we er in klantcontact van kunnen verwachten, daarover sprak Klantcontact.nl met Arjan van Hessen, Head of Imagination Telecats/Universiteit Twente. Wat kan het contactcenter met kunstmatige intelligentie? Klantcontact.nl spreekt met dr. Arjan van Hessen, head of Imagination Telecats / University Twente.