TechTest: de Schiphol app – artikel

Schiphol appEen test van de Schiphol app. Wanneer kies je vanaf je smartphone voor het raadplegen van een website en wanneer voor het downloaden en gebruiken van een app? Met de komst van 4G zullen (responsieve) websites wellicht weer wat aan populariteit winnen, maar tot die tijd (met 3G of minder) staan apps – eenmaal gedownload – direct voor je klaar. Ze zijn bovendien veelal gericht op afgebakende gebruikstoepassingen, terwijl je op een website nog wel eens de weg kunt kwijtraken. Een goede app biedt voldoende praktische en nuttige informatie of toepassingen. Telecommerce 4-2013.

“Technologie verandert onze business radicaal” – interview met Jeroen Tas

Jeroen TasPhilips Cio Jeroen Tas maakt van Philips een connected en real time business. ‘Twee jaar geleden wist je niet wie je product kocht en kwamen ervaringen vertraagd binnen via customer service. Nu kun je met informatie meteen bijsturen op productfunctionaliteit, marketing en supply chain.’ Management Scope 1-2013 

#Contact – de menselijke factor in customer service (boek)

#Contact – de menselijke factor in customer service – auteur en uitgever van 2e editie van boek inclusief website over customer experience

human resource management#Contact laat zien welke ontwikkelingsrichtingen onvermijdelijk de beste zijn wanneer bedrijven klanten willen winnen en behouden in de connected samenleving. Het boek is onmisbaar voor iedereen die het contactcenter beter wil begrijpen, wil veranderen of verbeteren. Het boek besteedt aandacht aan alle HR-facetten van klantcontact. Op de website die bij het boek hoort, is een een groot aantal aanvullende bronnen (artikelen, rapporten, cases) beschikbaar. Het boek kan worden besteld bij bol.com en rechtstreeks bij de auteur/uitgever. #Contact is een uitgave van Bizzbooks, het uitgeefmerk van Bizzwords. Het boek werd besproken op Marketingfacts, op Klantcontact.nl, in Facility Management Magazine en in Telecommerce Magazine.

Klantcontactmedewerkers dragen bij aan NPS met SUIT – casestudy

Net Promoter Score

NPS (Net Promoter Score) blijft een belangrijk meetinstrument voor bedrijven om zicht te houden op de klanttevredenheid. NPS staat dan ook vaak hoog op de agenda in de boardroom. Omdat NPS de optelsom is van meerdere ervaringen, is het voor contactcentermedewerkers lastig die NPS direct te beïnvloeden. Toch kan dat, zo laat een praktijkvoorbeeld zien.

CustomerFirst 09-2016

Kunstmatige intelligentie in klantcontact – video-interview

De gemiddelde smartphone van nu is al vier maal zo krachtig als de computers die nodig waren om in 1969 de Apollo11-raket op de maan te zetten. Maar wil je computersystemen ook ‘slim’ maken, dan kom je er niet met uitsluitend rekenkracht. Technologiereuzen zoals Apple, Google, Facebook, Amazon en Microsoft investeren volop in de ontwikkeling van ‘lerende’ systemen die gebruik maken van cloud computing, sterk verbeterde algoritmen en de overvloed aan data.

Wat kunstmatige intelligentie (KI) precies is en wat we er in klantcontact van kunnen verwachten, daarover sprak Klantcontact.nl met Arjan van Hessen, Head of Imagination Telecats/Universiteit Twente. Wat kan het contactcenter met kunstmatige intelligentie? Klantcontact.nl spreekt met dr. Arjan van Hessen, head of Imagination Telecats / University Twente.