Zorgsector moet innoveren, ook op vlak van klantcontact

Philadelphia organiseert de zorg vanuit een doordacht zorgmodel met de naam ‘MijnNetwerk’. Dat is een mix van zorgdiensten: traditionele begeleiding bij de cliënt thuis, een ontmoetingscentrum in de buurt waar de cliënt binnen kan lopen of op afspraak terecht kan, cursussen die de cliënt zelfstandiger maken en een contactcenter waar cliënten 24×7 terecht kunnen. DigiContact moet het antwoord zijn op die zorgvragen waarbij fysieke aanwezigheid van zorgprofessionals niet noodzakelijk is. Artikel voor Klantcontact.nl 

Verleiden 2.0 – Repudo wint Accenture Innovation Awards

RepudoNaar buiten allemaal! – maar neem wel je smartphone mee. Repudo, winnaar van de Accenture Innovation Awards 2011, verleidt ons om in de echte wereld op zoek te gaan naar virtuele objecten. Dat biedt interessante mogelijkheden voor bedrijven die hun fans of klanten letterlijk in beweging willen krijgen. Bijvoorbeeld in de richting van de winkel. PDF: CR&T 2011-11

 

Outsourcing Performance 2017/2018

 

 

 

 

 

 

Bizzwords werkt al sinds 2011 samen met Giarte. Onderdeel van de samenwerking is de jaarlijkse realisatie van het benchmarkrapport Outsourcing Performance (onderzoek naar de tevredenheid van organisaties die hun IT uitbesteden). Daarbij worden case-artikelen op basis van interviews geschreven, werkt Bizzwords mee als co-auteur en redacteur aan artikelen en verzorgt Bizzwords de eindredactie. Uit het meest recente jaarboek (editie 2017/2018) van Giarte:

Groene KPI’s kunnen niet zonder groen gevoel – CASE MINISTERIE VAN VEILIGHEID EN JUSTITIE

In dit digitale tijdperk vol nieuwe bedreigingen vanuit cyberspace is het leveren van IT-diensten aan het ministerie van Veiligheid en Justitie misschien wel de meest risicovolle klus die je kunt bedenken. Als er iets mis gaat – in de aanbesteding of in de operatie – sta je meteen in de schijnwerpers. Alle redenen om de samenwerking superstrak te organiseren. Of moet je juist dan ruimte creëren voor een goede samenwerkingsrelatie? Lees meer

Positieve energie in de relatie met je IT-partner – CASE DELTA

Het cliché van outsourcing: uitbesteders gaan voor de laagste prijs en gooien hun problemen over de schutting, serviceproviders knijpen hun klanten uit en weigeren verbeteringen door te voeren als die ten koste gaan van de eigen omzet. Het kan ook anders. Lees meer

Het slimme ziekenhuis – CASE SLINGELAND ZIEKENHUIS DOETINCHEM

Neem een perifeer ziekenhuis in een vergrijzende krimpregio en zet daar stijgende kostendruk tegenover. Zie hier in een notendop de uitdaging van het Slingeland Ziekenhuis (1.600 medewerkers) in Doetinchem. In de zoektocht naar oplossingen zijn verschillende stappen gezet. Eén van de resultaten is het Field Lab tweedelijnszorg. In dit innovatieplatform bouwen zorgprofessionals samen met onder meer Fujitsu aan de toekomst van de gezondheidszorg. De geleidelijke omschakeling van oude naar nieuwe oplossingen roept technologische, organisatorische en financiële vragen op. Lees meer

De beste chauffeur rijdt veilig, zuinig en duurzaam – CASE SMART DRIVERS

Ondanks betere techniek is de totale uitstoot van de transportsector in Europa goed voor een kwart van de CO2-uitstoot, aldus cijfers van de EU. Met een groeiend goederenvervoer over de weg is ook de druk om de uitstoot te beperken verder toegenomen. Dat heeft de afgelopen jaren geleid tot allerlei programma’s op het gebied van groen, zuinig en slim rijden. Zijn dat soort programma’s effectief? Ja, mits je begint bij de gebruiker en de juiste vragen stelt. Lees meer

Greep op je budget met een app – CASE CLOCKWORK/GEMEENTE AMSTERDAM

Kan je met een app iemands gedrag beïnvloeden? En kan je met een simpele app de functionaliteit van een bank-app voorbijstreven? Ja, mits je je volledig verdiept in de eindgebruiker: in zijn leven, zijn zekerheden en angsten en de manier waarop hij met beslissingen omgaat. En met al deze zaken rekening houdt bij het ontwikkelen van de app. Lees meer

Bekijk ook Simplicity – Outsourcing Performance Jaarboek 2016

Outsourcing Performance Jaarboek 2016 – Simplicity

outsourcingElk jaar onderzoekt Giarte de Nederlandse markt voor IT-uitbesteding aan de hand van de benchmark Outsourcing Performance. “Simplicity gaat wat ons betreft niet alleen over het IT-landschap van bits en bytes, maar ook over de toekomst van outsourcing, de wijze van samenwerken en de inhoud van Service Level Agreements.”

Bizzwords verzorgde de redactie van het Jaarboek en leverde interview-artikelen en cases met onder meer Vitens, innovatiehub iFontys, Fa-med, KLM, Sluiskiltunnel, Rabobank Nederland, Heineken en Deli XL.

Cloudsourcing 2016 – (eind)redactie en bijdragen

cloudCloud is een veelkoppig monster wat ons vaker op het verkeerde been zet dan in het zadel helpt. Alles wat vroeger gewoon een naam had, van een kabeltje tot een database en van een harddisk tot een applicatie, wordt ineens gereduceerd tot één enkel woord. IT-professionals, CIO’s en cloudproviders wisselen veel informatie uit, maar begrijpen ze elkaar echt?

Als ze praten over private clouds, public clouds en hybride clouds, of over SaaS, PaaS en IaaS, hebben ze het dan over hetzelfde? Of is de term cloud eigenlijk meer een oplossing voor een salesprobleem, omdat IT complex en moeilijk te verkopen is? Bizzwords verzorgde de redactie en leverde een hoofdstuk. Verschenen op 14 juni 2016 bij Giarte.

Outsourcing Performance Jaarboek 2017 – Breakthrough

outsourcing

Elk jaar onderzoekt Giarte de Nederlandse markt voor IT-uitbesteding aan de hand van de benchmark Outsourcing Performance. Grip en kostenverlaging waren belangrijke drijfveren voor uitbesteding; voor het topmanagement was IT geen core business.

Dat beeld is gaan kantelen. De verwachting van veel CIO’s is dat in de digitalisering van de business het nieuwe verdienmodel ligt. Wat doe je dan met outsourcing, jarenlang het synoniem voor ‘de boel stabiel houden’? Bizzwords verzorgde de redactie van het Jaarboek en leverde onder meer een interview met Prof. dr. Henk Volberda (EUR) over innovatie, en cases over ProRail, Aegon, IBM en Aimforthemoon.

De benchmarkstudie is verkrijgbaar via bol.com.

Klantcontactmedewerkers dragen bij aan NPS met SUIT – casestudy

Net Promoter Score

NPS (Net Promoter Score) blijft een belangrijk meetinstrument voor bedrijven om zicht te houden op de klanttevredenheid. NPS staat dan ook vaak hoog op de agenda in de boardroom. Omdat NPS de optelsom is van meerdere ervaringen, is het voor contactcentermedewerkers lastig die NPS direct te beïnvloeden. Toch kan dat, zo laat een praktijkvoorbeeld zien.

CustomerFirst 09-2016