Klantcontactmedewerkers dragen bij aan NPS met SUIT – casestudy

Net Promoter Score

NPS (Net Promoter Score) blijft een belangrijk meetinstrument voor bedrijven om zicht te houden op de klanttevredenheid. NPS staat dan ook vaak hoog op de agenda in de boardroom. Omdat NPS de optelsom is van meerdere ervaringen, is het voor contactcentermedewerkers lastig die NPS direct te beïnvloeden. Toch kan dat, zo laat een praktijkvoorbeeld zien.

CustomerFirst 09-2016

Kunstmatige intelligentie in klantcontact – video-interview

De gemiddelde smartphone van nu is al vier maal zo krachtig als de computers die nodig waren om in 1969 de Apollo11-raket op de maan te zetten. Maar wil je computersystemen ook ‘slim’ maken, dan kom je er niet met uitsluitend rekenkracht. Technologiereuzen zoals Apple, Google, Facebook, Amazon en Microsoft investeren volop in de ontwikkeling van ‘lerende’ systemen die gebruik maken van cloud computing, sterk verbeterde algoritmen en de overvloed aan data.

Wat kunstmatige intelligentie (KI) precies is en wat we er in klantcontact van kunnen verwachten, daarover sprak Klantcontact.nl met Arjan van Hessen, Head of Imagination Telecats/Universiteit Twente. Wat kan het contactcenter met kunstmatige intelligentie? Klantcontact.nl spreekt met dr. Arjan van Hessen, head of Imagination Telecats / University Twente.