Wie we zijn

Erik Bouwer  (1966) in circa 200 woorden

Erik Bouwer

Werkte na een master arbeids- en organisatiepsychologie (Radboud Universiteit) in verschillende functies in klantcontact: als callcentermedewerker, supervisor, trainer/opleider, callcentermanager en consultant.
Vanaf 2001 freelance journalist en tekstschrijver. Tussen 2008 tot 2011 uitstapje als partner in uitgeefbedrijf en daar hoofdredacteur van vakbladen, boeken en websites geweest. Was (tot nu toe) de oudste stagiair bij NRC Handelsblad. Vanaf 2011 weer freelance journalist en tekstschrijver voor (vak)media en bedrijven; meestal in hechte partnerships van meerdere jaren. Publiceerde tussen 2012 en 2019 meer dan 200 blogs op Toii over bedrijven, technologie en innovatie (regelmatig doorgeplaatst op Sargasso en iBestuur). Nam in 2019 Klantcontact.nl over, een online vakmedium over het contact tussen organisaties en hun klanten, is daarvan zowel uitgever als hoofdredacteur. Klantcontact.nl is 2021 voortgezet als Ziptone dat daarna onderdeel werd van KPS B.V. Schrijft daarnaast nog steeds als freelancer voor iBestuur over digitaal openbaar bestuur en voor Management Scope over boardroomonderwerpen. Voelt zich thuis op de werkvloer en in de directiekamer, van start-up tot corporates. Gaat primair voor de inhoud, maar bemoeit zich ook met vorm.

Is een organisatie een groep mensen met een gezamenlijk doel of een een verzameling kikkers in een kruiwagen? Wat zijn managementhypes en wat blijkt echt te werken? Wat bedenken bestuurders in de boardroom en wat zie je daarvan terug op de werkvloer en in de boekhouding?

Fan van: #teamhond, kranten, Twitter, muziek, de planeet verkennen, fotografie.