Wie we zijn

Erik Bouwer  (1966) in circa 164 woorden

Erik Bouwer (foto: april 1972) Bizzwords

Freelance journalist en tekstschrijver sinds 2001. Tussen 2008 tot 2011 mede-eigenaar, uitgever en hoofdredacteur van vakbladen, boeken en websites. Sinds 2011 freelance journalist en tekstschrijver voor (vak)media en bedrijven; meestal in hechte partnerships van meerdere jaren. Was (tot nu toe) de oudste stagiair bij NRC Handelsblad. Blogt sinds 2012 op Toii, over bedrijven, technologie en innovatie (ook te volgen via Twitter en Sargasso). Publiceert onder meer op Klantcontact.nl over de interactie tussen organisaties en hun klanten. Voelt zich thuis op de werkvloer en in de boardroom, van start-up tot top250 corporates.

Werkte na de master arbeids- en organisatiepsychologie (Radboud Universiteit) in verschillende functies in klantcontact: als callcentermedewerker, supervisor, trainer/opleider, callcentermanager en consultant.

Is een organisatie een groep mensen met een gezamenlijk doel of een een verzameling kikkers in een kruiwagen? Wat zijn managementhypes en wat blijkt echt te werken? Wat bedenken bestuurders in de boardroom en wat zie je daarvan terug op de werkvloer?

Vrije tijd: kranten, Twitter, muziek, de planeet verkennen, fotografie.