Wie we zijn

Erik Bouwer  (1966) in circa 162 woorden

Erik Bouwer (foto: april 1972) Bizzwords

Master arbeids- en organisatiepsychologie (Radboud Universiteit)

Van 1994 tot 2001 werkzaam in verschillende functies in klantcontact: als callcentermedewerker, supervisor, trainer/opleider, callcentermanager en consultant.

Na 2001 freelance journalist en tekstschrijver (Text@work) en van 2008 tot 2011 hoofdredacteur/uitgever van vakbladen, boeken en websites (Essentials).

Sinds 2011 freelance journalist en tekstschrijver (Bizzwords) voor media en bedrijven; meestal in hechte partnerships van meerdere jaren.

Blogt sinds 2012 op Toii, over technologie en innovatie (ook te volgen via Twitter en Sargasso). Publiceert onder meer op Klantcontact.nl over de interactie tussen organisaties en hun klanten.

Vrije tijd: kranten, Twitter, muziek, de planeet verkennen, fotografie.

Is een organisatie een groep mensen met een gezamenlijk doel of een een verzameling kikkers in een kruiwagen? Wat zijn managementhypes en wat blijkt echt te werken? Wat bedenken bestuurders in de boardroom en wat zie je daarvan terug op de werkvloer? Op beide plekken voel ik mij thuis als gesprekspartner.

Bizzwords steunt uit principe de vrije (onderzoeks)pers in Nederland en daarbuiten, want wie controleert anders de macht?